Friday, April 23, 2010

sick sucks

sekitar empat sama lima minggu yang lalu gue sempet demam parah, badan panas, pusing sampe lemes banget, pas banget waktu udah weekend, jadi gue pulang dianterin temen kosan sampe rumah, nyokap yang ga tau shock ngeliat gue udah sampe rumah terkapar nggak berdaya.
tiga mingguan yang lalu mendadak gue maag. gue ga pernah punya sejarah maag, jadi sekalinya sakit maag gue sampe guling-gulingan dan lemes ga berdaya. saking lemesnya gue harus dijemput sama nyokap di depok dan meninggalkan dua kuis yang bakal diadain hari kamis itu. and the worst thing is, i lost four kilos.
dan sekarang... gue pulang dengan sakit tenggorokan. dan seperti biasa, setiap gue sakit rasanya lemes banget, ga bisa ngapa-ngapain. i feel, sick.
it sucks to be sick. i hate being fragile, unable to do something important, skipping my tasks and see my body falling apart.
whether i hate being sick, me, personally think sick is good for those workaholic people. sick means your body wants to tell you something: that you need a rest. that, somehow you have to lay back for a while and enjoy your own time. it's okay being productive, do various things, that's life. but... you also have a privilege to relax, that's... also life.
so, i'm going to enjoy my "me-time" for a while before start doing my tasks again.
keep up the good health people. it's not cheap being healthy. :)

No comments:

Post a Comment